Rivaroxaban versus Enoxaparin for Thromboprophylaxis after Total Kolano Arthroplasty

Zbadaliśmy skuteczność rywaroksabanu, aktywnego doustnie inhibitora czynnika Xa, w zapobieganiu zakrzepicy żylnej po całkowitej alloplastyce stawu kolanowego. Metody
W tym randomizowanym badaniu z podwójnie ślepą próbą 2531 pacjentów poddanych całkowitej alloplastyce stawu kolanowego otrzymywało doustny rywaroksaban, 10 mg raz na dobę, rozpoczynając 6 do 8 godzin po zabiegu chirurgicznym, lub podskórną enoksaparynę, 40 mg raz na dobę, rozpoczynając 12 godzin przed operacją. . Pierwszorzędowym wynikiem skuteczności była kompozycja jakiejkolwiek zakrzepicy żył głębokich, niezakaźnej zatorowości płucnej lub zgonu z jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 13 do 17 dni po operacji. Drugorzędowe wyniki skuteczności obejmowały dużą żylną chorobę zakrzepowo-zatorową (tj. Proksymalną zakrzepicę żył głębokich, nietłuszczową zatorowość płucną lub zgon związany z żylną chorobą zakrzepowo-zatorową) i objawową żylną chorobę zakrzepowo-zatorową. Pierwszorzędowym skutkiem bezpieczeństwa było poważne krwawienie.
Wyniki
Pierwotny wynik skuteczności wystąpił u 79 z 824 pacjentów (9,6%), którzy otrzymali rywaroksaban, aw 166 z 878 (18,9%) otrzymujących enoksaparynę (bezwzględne zmniejszenie ryzyka, 9,2%, 95% przedział ufności [CI], 5,9 do 12,4; P <0,001). Duża żylna choroba zakrzepowo-zatorowa wystąpiła u 9 z 908 pacjentów (1,0%) otrzymujących rywaroksaban i 24 z 925 (2,6%) pacjentów otrzymujących enoksaparynę (bezwzględne zmniejszenie ryzyka, 1,6%, 95% CI, 0,4 do 2,8; p = 0,01). Objawy objawowe występowały rzadziej w przypadku rywaroksabanu niż w przypadku enoksaparyny (p = 0,005). Duże krwawienie wystąpiło u 0,6% pacjentów w grupie rywaroksabanu iu 0,5% pacjentów w grupie otrzymującej enoksaparynę. Częstość występowania działań niepożądanych związanych z lekiem, głównie z przewodu pokarmowego, wynosiła 12,0% w grupie rywaroksabanu i 13,0% w grupie enoksaparyny.
Wnioski
Rywaroksaban przewyższał enoksaparynę w profilaktyce zakrzepicy po całkowitej alloplastyce stawu kolanowego, z podobnym odsetkiem krwawienia. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00361894.)
Wprowadzenie
Żylna choroba zakrzepowo-zatorowa jest poważnym, potencjalnie śmiertelnym powikłaniem po poważnej operacji ortopedycznej, takiej jak całkowita endoprotezoplastyka stawu kolanowego.1 Leki przeciwzakrzepowe, które są obecnie stosowane w profilaktyce przeciwzakrzepowej, wymagają podawania pozajelitowego lub mają nieprzewidywalne właściwości farmakodynamiczne, które wymagają monitorowania.2 Niektóre obecnie stosowane leki przeciwzakrzepowe są ukierunkowane na indywidualne czynniki krzepnięcia, w tym trombina i aktywowany czynnik X (czynnik Xa). Skuteczność podawanego pozajelitowo pośredniego czynnika Xa, inhibitora fondaparynuksu w profilaktyce zakrzepicy, sprzyjała rozwojowi bezpośrednich inhibitorów czynnika Xa.
Rivaroxaban (Xarelto, Bayer HealthCare) jest aktywnym doustnie inhibitorem czynnika Xa.4 Badania fazy 2 wykazały, że rywaroksaban był potencjalnie bezpieczny i skuteczny w profilaktyce zakrzepicy po dużych operacjach ortopedycznych w szerokim zakresie dawek.5-8 Całkowite dawki dobowe od 5 do 8 Rywaroksaban w dawce 20 mg miał skuteczność i bezpieczeństwo podobne do skuteczności enoksaparyny po całkowitej alloplastyce stawu biodrowego i całkowitej alloplastyce stawu kolanowego. 6. Następne badanie wykazało, że rywaroksaban w dawce 10 mg raz na dobę miał wystarczającą skuteczność i bezpieczeństwo, aby uzasadnić dalsze badania.
Tutaj opisujemy wieloośrodkowe, randomizowane badanie z podwójnie ślepą próbą, w którym porównano skuteczność i bezpieczeństwo doustnego rywaroksabanu, 10 mg raz na dobę, podawanego po operacji, z lekami enoksaparyny, 40 mg podskórnie raz na dobę, podawanymi przed operacją, w celu zapobiegania żylna choroba zakrzepowo-zatorowa po planowej całkowitej alloplastyki stawu kolanowego.
Pacjenci
Pacjenci kwalifikowali się do badania, jeśli mieli 18 lat lub więcej i byli zaplanowani na całkowitą endoprotezoplastykę stawu kolanowego
[więcej w: pytania na rozmowe kwalifikacyjna, przeglądarka skierowań do sanatorium, accu chek active instrukcja ]

Powiązane tematy z artykułem: accu chek active instrukcja przeglądarka skierowań do sanatorium pytania na rozmowe kwalifikacyjna