Prednizon, azatiopryna i N-acetylocysteina na włóknienie płuc AD 6

Krzywe Kaplana-Meiera dla czasu do śmierci, progresji choroby lub hospitalizacji. Pokazano czas do śmierci, aż do wystąpienia zgonu lub progresji choroby (zdefiniowanej jako zmniejszenie wymuszonej pojemności życiowej . 10%) lub do momentu zgonu lub hospitalizacji. Terapia skojarzona odnosi się do trójlekowego schematu leczenia złożonego z prednizonu, azatiopryny i N-acetylocysteiny. Rysunek 3. Wykres 3. Oś czasu do czasu śmierci w trakcie 60-tygodniowego okresu badania, według grupy analitycznej. Przedstawiono dane kontrolne dla pacjentów od randomizacji do śmierci (od lewej do prawej). Każdy zestaw słupków przedstawia jednego pacjenta, który zmarł, w tym ośmiu pacjentów otrzymujących terapię skojarzoną i jednego pacjenta otrzymującego dopasowane placebo. Dla każdego pacjenta wykreślono trzy paski (dla N-acetylocysteiny [NAC], azatiopryny i prednizon), z ciemniejszym cieniowaniem wskazującym przedział, w którym podawano lek i jaśniejsze cieniowanie, wskazując przedział czasowy, w którym lek nie był podawany. Ciemne pionowe linie z odpowiadającą liczbą wskazują na występowanie poważnego zdarzenia niepożądanego (SAE), zgodnie z wykazem.
Reżim trzech leków dawał niewielkie korzyści w odniesieniu do wyników wtórnych (tabela S2 w dodatku uzupełniającym). Wystąpił brak równowagi pod względem umieralności ogólnej, 8 zgonów w grupie leczenia skojarzonego i w grupie placebo (p = 0,01) (tabela 2 i wykres 2A). Harmonogram wydarzeń poprzedzających zgon pokazano na rycinie 3. W grupie leczenia skojarzonego odnotowano brak równowagi w porównaniu z grupą placebo pod względem liczby hospitalizacji z różnych przyczyn (23 vs. 7, P <0,001). Nie zaobserwowano znaczącej różnicy w odsetku pacjentów z progresją choroby (jak określono przez złożony wynik zgonu lub względny spadek FVC> 10%) (Figura 2B). Po 15 tygodniach złożony wynik zgonu z jakiejkolwiek przyczyny lub hospitalizacji był wyższy w grupie leczenia skojarzonego niż w grupie placebo, przy oszacowanych wskaźnikach zdarzeń wynoszących 32% w porównaniu do 3% (współczynnik ryzyka, 12,11, 95% przedział ufności [CI ], 2,83 do 51,85, P <0,001) (Figura 2C). Ostre zaostrzenia wystąpiły u 5 pacjentów (6%) w grupie leczonej skojarzonej i żadnej w grupie placebo. Oszacowana przyczyna zgonu dotyczyła zdarzeń oddechowych u 8 z 9 pacjentów.
Tabela 3. Tabela 3. Zdarzenia niepożądane. Ocena bezpieczeństwa wykazała, że działania niepożądane związane z leczeniem były częste, a 129 pacjentów (83%) zgłaszało co najmniej jedno zdarzenie niepożądane (tabela S3 w dodatkowym dodatku). Poważne zdarzenia niepożądane występowały częściej w grupie leczenia skojarzonego niż w grupie placebo (24 vs
[hasła pokrewne: imikwimod, riwaroksaban, tikagrelor ]