Praktyka medycyny w okresie dojrzewania

Dorastająca służba zdrowia dorasta jako nowa medyczna subspecjalność. Ostatnio opublikowano kilka nowych podręczników, będących świadectwem, że lekarze lepiej rozumieją tę wyjątkową populację, zaklinowaną pomiędzy konwencjonalnymi pediatrami i tradycyjną medycyną dla dorosłych. Epidemiologia problemów zdrowotnych wśród nastolatków jest charakterystyczna, a problemy zdrowotne przybierają swój własny smak, gdy patrzy się przez oczy nastoletniego pacjenta. Ich postrzeganie czasu, ja i relacji między działaniami, obowiązkami i konsekwencjami stanowi wyzwanie dla zdrowia nastolatków. Oto zwięzła książka o dobrych intencjach, mająca na celu pomoc nieekspecjalistom w określeniu szczególnych cech dorastającej opieki zdrowotnej. Zorganizowane wokół wstępnych dyskusji na temat standardowych stanów medycznych, które mogą dotknąć nastolatka, książka koncentruje się na takich zagadnieniach jak rozwój fizyczny i psychologiczny, choroby przewlekłe, ryzykowne zachowania wśród nastolatków i wybory antykoncepcyjne. W całej książce ponad 30 autorów, w większości brytyjskich, splata wiedzę na temat dorastania i rozwoju emocjonalnego poprzez dyskusje na temat skutków chorób przewlekłych u nastolatków.
Kilka wczesnych rozdziałów przedstawia ogólne podejścia do problemów medycznych napotykanych przez nastolatków i omawia potrzebę wrażliwości klinicysty na środowisko psychospołeczne pacjenta. Podano zwięzłe zestawienia przedstawiające, w jaki sposób dorośli pacjenci różnią się od innych grup wiekowych. Pomyślne dojrzewanie jest procesem przechodzenia przez etapy rozwojowe i opanowywaniem zadań psychologicznych. Ten proces jest ładnie przedstawiony. Autorzy przedstawiają zwięzłe wprowadzenie do typowych dla nastolatka zmian poznawczych i emocjonalnych oraz zapoznają czytelnika z pojęciami nierozerwalnie związanymi ze światem, w którym żyje młodzież (takimi jak poczucie własnej wartości, tożsamość seksualna, niezależność, dynamika rodziny i brak zgodności).
Niektóre z nowszych prac teoretycznych w naukach behawioralnych są jednak zauważalnie nieobecne. Niewiele odniesień w tej książce pochodzi z późniejszego okresu niż rok 1989. W niektórych obszarach czytelnik musi zadbać o odróżnienie pewności naukowej od przypadkowych insynuacji. Na przykład czytelnicy mogą zostać sprowokowani przez niepotwierdzone stwierdzenia, takie jak to: Efekt przystosowania się do [testosteronu] jest wysoce korzystny dla długoterminowego sukcesu, który mężczyźni wydają się osiągnąć w stosunku do większości kobiet pod względem kariery zawodowej .
Rozdziały dotyczące tradycyjnych przedmiotów, takich jak pulmonologia, kardiologia, endokrynologia, hiperlipidemia i cukrzyca, są silnymi dodatkami do standardowych podręczników medycznych. Znaczenie zapalenia w astmie może prowadzić do podkreślenia rosnącej roli doustnych i wziewnych środków przeciwzapalnych w leczeniu ambulatoryjnym. Niestety dla amerykańskich czytelników wiele omówionych środków farmakologicznych jest częściej stosowanych w Wielkiej Brytanii, jak to ma miejsce w przypadku salbutamolu (albuterol), terbutaliny i nedokromilu sodu. Ponadto, czytelnicy w Stanach Zjednoczonych mogą uznać, że wyłączne korzystanie z jednostek SI w rozdziale na temat hiperlipidemii jest frustrujące.
Znaczna część czasu spędzonego przez lekarza z pacjentem w okresie dojrzewania obejmuje szczegółową historię społeczną oraz skoncentrowane doradztwo w odniesieniu do zachowań wysokiego ryzyka
[więcej w: kosmetyki allegro, talasemia objawy, syndrom sztokholmski w związku ]

Powiązane tematy z artykułem: kosmetyki allegro syndrom sztokholmski w związku talasemia objawy