Hantavirus Pulmonary Syndrome: opis kliniczny 17 pacjentów z nowo rozpoznaną chorobą

14 maja 1993 r. Biuro ds. Badań Medycznych w Nowym Meksyku zostało powiadomione o niewyjaśnionej śmierci pary mieszkającej w tym samym gospodarstwie domowym w wiejskich Nowym Meksyku: 21-letnia kobieta i 19-letni mężczyzna. Oboje zmarli z powodu ostrej niewydolności oddechowej – mężczyzna w ciągu pięciu dni po kobiecie. Do 17 maja lekarze z indyjskiej służby zdrowia zgłosili pięć zgonów z zespołu zaburzeń oddechowych dorosłych u wcześniej zdrowych dorosłych. Rozpoczęto nadzór pod kątem choroby przypominającej grypę, po której nastąpił szybki początek niewyjaśnionej niewydolności oddechowej. W dniu 22 maja br. Pierwszego pacjenta miał ostry początek podobnej choroby, podobnie jak jego żona pięć dni później; do 7 czerwca odnotowano 24 przypadki, w tym 12 zgonów (niektóre zidentyfikowane retrospektywnie jako występujące od marca 1993 r.), spełniające definicję przypadku klinicznego i były przedmiotem dochodzenia1. Wszyscy badani mieszkali w okolicach Four Corners w Nowym Meksyku, Arizonie, Kolorado i Utah. Choroby uwzględnione w początkowej diagnozie różnicowej obejmowały dżumę płucną, leptospirozę, wąglika inhalacyjnego, infekcje riketsyjne, tularemię płucną, atypowe bakteryjne i wirusowe bakterie nabyte przez społeczność, legionelozę, meningokokemię i inne zespoły sepsy oraz choroby wywoływane przez wirusy nieczęsto spotykane w Stanach Zjednoczonych. Stany (flawiwirus, arenawirus i buniawirus). Nie było dowodów na kontakt ze znanymi czynnikami toksycznymi. Badania laboratoryjne patogenów bakteryjnych i wirusowych oraz różnych toksycznych środków były negatywne, a wstępne wyniki autopsji sugerowały, że przyczyny bakteryjne lub pasożytnicze były mało prawdopodobne. Wyniki badań laboratoryjnych próbek surowicy i tkanek od kilku pacjentów sugerowały ostrą infekcję nowym gatunkiem hantawirusa. W niniejszym raporcie opisano pierwszych 17 pacjentów z tą chorobą, która charakteryzowała się szybkim postępującym uszkodzeniem układu oddechowego i hemodynamicznego z powodu szczepu hantawirusa wcześniej nierozpoznanego w Ameryce Północnej.
Hantawirusowy rodzaj należy do rodziny Bunyaviridae i obejmuje czynniki sprawcze grupy nefropatii z gorączką, znanych zbiorczo jako gorączka krwotoczna z zespołem nerkowym występującym w całej Europie i Azji2. Cechami charakterystycznymi gorączki krwotocznej z zespołem nerkowym są zaburzenia hematologiczne, wyraźne (często ciężkie) zajęcie nerek i zwiększona przepuszczalność naczyń [3]. Wirus Hantaan jest prototypowym hantawirusem; wyizolowany w 1977 r. występuje głównie na rosyjskim Dalekim Wschodzie, w Chinach i Korei4. Ciężka choroba związana z wirusem Hantaan charakteryzuje się pięcioma fazami: gorączkową, hipotensyjną, oligurową, moczopędną i rekonwalescencyjną. Jednak od 30 do 40 procent pacjentów ma minimalną chorobę, a tylko od 20 do 30 procent jest chorobą umiarkowaną lub ciężką5-7. Objawy oddechowe na ogół nie są wyraźne, a udział w płucach nie jest wyraźną cechą znanych zespołów hantawirusowych8. Wykazano, że kilka gatunków gryzoni w Stanach Zjednoczonych jest zakażonych hantawirusami. Chociaż badania nad seroprewalencją wykryły przeciwciała przeciwko hantawirusom u niewielkiego odsetka osób w Stanach Zjednoczonych, nie było doniesień o ostrych chorobach wynikających z infekcji hantawirusem nabytych w Ameryce Północnej przed wybuchem przypadków opisanych w tym raporcie9,10.
Metody
Definicja przypadku zespołu ostrej, niewyjaśnionej niewydolności oddechowej składała się z jednego z następujących wyników u każdego pacjenta, który wystąpił po stycznia 1993 r .: niewyjaśniony zespół niewydolności oddechowej dorosłych lub radiograficzne objawy ostrego, obustronnego, śródmiąższowego nacieku płucnego z hipoksemią (wysycenie krwi tętniczej, mniej niż 90 procent, gdy pacjent oddycha powietrzem w pomieszczeniu) lub wyniki autopsji niewyjaśnionego, niegoniogennego obrzęku płuc
[więcej w: badanie ige cena, szyszynka dmt, kwasowa erozja szkliwa ]