Hantavirus Pulmonary Syndrome: opis kliniczny 17 pacjentów z nowo rozpoznaną chorobą czesc 4

Dwóch pacjentów (12 procent) było palaczami papierosów, a jeden miał historię nadmiernego spożywania alkoholu. Żaden z pacjentów nie przyjmował kortykosteroidów ani innych leków immunosupresyjnych. Tabela 2. Tabela 2. Ustalenia kliniczne w chwili przyjęcia u 17 pacjentów z zakażeniem Hantavirus. Najczęstszymi objawami fizycznymi były tachypnea i tachykardia (tab. 2). Pięćdziesiąt procent pacjentów miało częstość oddechów 28 lub więcej oddechów na minutę, a 50 procent miało częstość akcji serca równą 120 lub więcej uderzeń na minutę. U żadnego pacjenta nie wystąpił krwotok spojówkowy, wysypka polekowa, kliniczne objawy krwotoku wewnętrznego (w tym gwajakowy preparat gwajakowy) lub obrzęk obwodowy lub okołooczodołowy.
Godne uwagi wyniki badań hematologicznych obejmowały zwiększenie liczby białych krwinek ze zwiększoną liczbą krwinek białych obojętnochłonnych, prekursorów szpikowych i atypowych limfocytów. Spośród 13 pacjentów z różnicową liczbą białych krwinek w chwili przyjęcia 12 (92%) miało co najmniej 10-procentowe prążki, 6 (46%) miało metamielocyty, a 3 (23%) miało atypowe limfocyty. Następnie metamielocyty zanotowano u 11 z 16 pacjentów (69 procent), a atypowe limfocyty u 6 z 16 (38 procent). W momencie przyjęcia hematokryt był podwyższony u 13 (76 procent) pacjentów (. 50 procent u mężczyzn i . 45 procent u kobiet), a liczba płytek krwi była mniejsza niż 150 000 na milimetr sześcienny u 12 pacjentów (71 procent).
Tabela 3. Tabela 3. Wyniki badań laboratoryjnych podczas hospitalizacji u pacjentów z zakażeniem Hantavirus. Czas częściowej tromboplastyny wynosił 40 sekund lub dłużej u 8 z 12 pacjentów (67 procent) badanych w chwili przyjęcia iu 10 z 12 (83 procent) w późniejszym czasie (Tabela 3). Produkty podzielone na fibrynę (lub dimer) i fibrynogen zostały zmierzone u siedmiu pacjentów: trzy miały podwyższony poziom d-dimerów, a wszystkie miały prawidłowy poziom fibrynogenu.
Pięciu pacjentów miało kwasicę metaboliczną ze zwiększoną luką anionową w czasie hospitalizacji. Chociaż występowały minimalne zaburzenia czynności nerek, stężenie kreatyniny w surowicy nie wzrosło powyżej 2,5 mg na decylitr (220 .mol na litr) u dowolnego pacjenta (Tabela 3). Średnia (. SD) ciężar właściwy moczu w momencie przyjęcia wynosił 1,024 . 0,010 (mediana, 1,024, zakres, 1,006 do 1,040). Sześciu z 15 pacjentów (40 procent) miało białkomocz (. 2+) przy przyjęciu. Testy moczu na obecność krwi w moczu były pozytywne u 8 z 14 pacjentów (57 procent) testowanych w momencie przyjęcia; badanie mikroskopowe wykazało od 0 do 5 krwinek czerwonych na pole dużej mocy u 3 pacjentów i od 6 do 30 krwinek czerwonych na pole dużej mocy w 4.
Wstępne zdjęcie RTG klatki piersiowej wykazało śródmiąższowe lub śródmiąższowe i pęcherzykowe nacieki u 11 pacjentów (65 procent), puszyste nacieki pęcherzykowe w 2 (12 procent) i bez zaburzeń w 4 (24 procent). Następnie 16 pacjentów (94 procent) miało szybko rozwijające się, obustronne, rozlane nacieki, a pacjent (6 procent) miał śródmiąższowe nacieki ograniczone do dolnych płatów. Wysięk opłucnowy zanotowano podczas choroby u czterech pacjentów. Jedenastu z dwunastu pacjentów (92 procent), u których wykonano radiografię klatki piersiowej i pomiar tętniczego wysycenia tlenem w momencie przyjęcia, miało nacieki płucne lub wysycenie krwi tętniczej poniżej 90 mm Hg
[hasła pokrewne: neoplazja, accu chek active instrukcja, szczepionka błonica tężec krztusiec ]

Powiązane tematy z artykułem: accu chek active instrukcja neoplazja szczepionka błonica tężec krztusiec