Hantavirus Pulmonary Syndrome: opis kliniczny 17 pacjentów z nowo rozpoznaną chorobą cd

Stężenie kreatyniny w surowicy wynosiło 1,1 mg na decylitr (100 .mol na litr), poziom azotu mocznikowego we krwi wynosił 9 mg na decylitr (3,2 mmol na litr), poziom albuminy w surowicy wynosił 4,8 mg na decylitr, a poziom dehydrogenazy mleczanowej w surowicy był 195 IU na litr (zakres normalny, od 100 do 190). Analiza moczu nie wykazała obecności białka ani krwi. Wysycenie tlenem, określone za pomocą pulsoksymetrii, wynosiło 91 procent, podczas gdy pacjent oddychał powietrzem w pomieszczeniu, a radiogram klatki piersiowej był prawidłowy. Pacjentów leczono erytromycyną, amantadyną i acetaminofenem, a następnie wyrzucano. Ryc. 1. Ryc. 1. Radiogram klatki piersiowej przedstawiający rozlany śródmiąższowy i pęcherzykowy naciek u pacjenta z zakażeniem Hantavirusem. Dwa dni później pacjentka przedstawiła w klinice trwałe objawy oraz wymioty i biegunkę. Jego temperatura wynosiła 36 ° C, jego tętno wynosiło 80 uderzeń na minutę, jego ciśnienie krwi wynosiło 90/70 mm Hg, a jego częstość oddechów wynosiła 22 oddechy na minutę. Fizyczne badanie było normalne, z czystymi polami płuc na osłuchiwaniu; pacjent został wypisany bez zmian w diagnozie lub terapii. Powstawał kaszel, który powodował obfite żółte plwociny, czasem krwawe zabarwienie i postępującą duszność. W dzień po wypisaniu u pacjenta wystąpiła ostra niewydolność oddechowa i zatrzymanie krążenia i nie można było jej ponownie rozpocząć. Liczba białych krwinek wynosiła 65 300 na milimetr sześcienny, z 45 procentowymi segmentowymi neutrofilami i 27 procentowymi formami pasmowymi. Siedem metamielocytów i 2 mielocytów na 100 komórek zostało zanotowanych podczas przeglądu różnicowej liczby komórek. Hematokryt wynosił 60,2 procent, a liczba płytek krwi 42 000 na milimetr sześcienny. Stężenie kreatyniny w surowicy wynosiło 2,5 mg na decylitr (220 .mol na litr), stężenie azotu mocznikowego we krwi wynosiło 32 mg na decylitr (11,4 mmol na litr), stężenie dehydrogenazy mleczanowej w surowicy wynosiło 1486 IU na litr, a stężenie kinazy kreatynowej w surowicy podczas resuscytacji krążeniowo-oddechowej wynosiła 814 U na litr przy udziale MB 87 U na litr (11 procent). Rentgen klatki piersiowej wykazał rozlane śródmiąższowe i pęcherzykowe nacieki (ryc. 1).
Prezentacja kliniczna
Tabela 1. Tabela 1. Objawy u 17 pacjentów z zakażeniem Hantavirusem. Wśród 17 pacjentów średni czas trwania objawów przed hospitalizacją wynosił 5,4 dnia (mediana, 4, zakres, 2 do 15). Nie było związku między czasem trwania objawów przy przyjęciu a przeżyciem (p = 0,3). Najczęstszymi objawami w czasie hospitalizacji były: gorączka, bóle mięśni, ból głowy, kaszel oraz nudności i wymioty (Tabela 1). Ból mięśniowy był najczęściej zgłaszanym początkowym objawem. Podczas przyjmowania 13 pacjentów (76 procent) zgłaszało duszność lub kaszel; kaszel, który został opisany jako 5-cio produktywny, zwykle poprzedzał niewydolność oddechową. Objawy ze strony przewodu pokarmowego (bóle brzucha, nudności i wymioty lub biegunka) zgłaszało 13 pacjentów (76 procent); ból brzucha był wyraźnym objawem w 2. Żaden pacjent nie miał objawów krwotoku. Chociaż rozpoznaniem w chwili przyjęcia było zapalenie płuc u 7 pacjentów (41 procent), 10 pacjentów (59 procent) miało inne rozpoznania: ból brzucha u 3 (18 procent); zespół niewydolności oddechowej dorosłych w 2 (12 procent); zatrzymanie krążenia w 2 (12 procent); i sepsa, odmiedniczkowe zapalenie nerek i gorączka u pacjenta (6 procent).
Siedmiu pacjentów (41 procent) miało ukryte choroby: dwie osoby chorowały na astmę, jedna cierpiała na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc i miażdżycową chorobę sercowo-naczyniową i została poddana splenektomii, jedna z nich miała historię choroby z silnym wypełniaczem, dwie miały chroniczną niedoczynność tarczycy, a jeden miał napad drgawkowy. nieład
[hasła pokrewne: neoplazja, przeglądarka skierowań do sanatorium, talasemia objawy ]

Powiązane tematy z artykułem: neoplazja przeglądarka skierowań do sanatorium talasemia objawy