Hantavirus Pulmonary Syndrome: opis kliniczny 17 pacjentów z nowo rozpoznaną chorobą ad

Lekarze z Nowego Meksyku, Arizony, Kolorado i Utah zostali poproszeni o zgłoszenie przypadków spełniających tę definicję do ich państwowych departamentów zdrowia. Próbki surowicy badano na obecność przeciwciał przeciwko panelowi heterologicznych antygenów hantawirusowych, a próbki tkanek badano pod kątem dowodów zakażenia hantawirusem za pomocą reakcji łańcuchowej polimerazy w zamrożonych próbkach tkanki płucnej lub barwienia immunohistochemicznego próbek utrwalonych w formalinie 11 (i ośrodków dla chorób). Kontrola i zapobieganie [CDC]: niepublikowane dane). Przypadek niewyjaśnionego zespołu zaburzeń oddechowych uznano za potwierdzony jako zakażenie hantawirusem, jeśli wyniki przeciwciał, reakcja łańcuchowa polimerazy lub testy immunohistochemiczne były pozytywne. Trzydziestu jeden pacjentów spełniających definicję przypadku zostało zidentyfikowanych przez nadzór w obszarze czterech państw. W dniu 11 lipca 1993 r. 17 z 31 osób potwierdziło zakażenie hantawirusem; Dokumentacja medyczna była dostępna dla 16 z tych pacjentów. Jeden dodatkowy pacjent, którego choroba rozpoczęła się przed okresem obserwacji (listopad 1992 r.), Został zidentyfikowany i włączony do analizy.
Badania zwłok przeprowadzono u 9 z 13 zmarłych pacjentów (69 procent) w New Mexico Office of Medical Investigator. Autopsje przeprowadzono u 12 pacjentów w innym miejscu, a wyniki histopatologiczne oceniano w CDC. Dokumentacja medyczna została pobrana przez jednego recenzenta za pomocą standardowego formularza do gromadzenia danych. Przeprowadzono wywiady z lekarzami w celu uzupełnienia historii medycznej w przypadku dwóch pacjentów, których dokumentacja medyczna była niekompletna.
Dane były przechowywane i analizowane za pomocą Epi-Info, wersja 5.01 (CDC i Światowa Organizacja Zdrowia, Atlanta). Wielokrotną regresję logistyczną z procedurą krokową przeprowadzono za pomocą oprogramowania SAS (SAS Institute, Cary, NC).
Wyniki
W okresie badania potwierdzono ostrą infekcję hantawirusem u 18 pacjentów, z których 14 zmarło (78 procent). Mediana wieku wynosiła 31,0 lat (średnia, 32,2; zakres od 13 do 64); 11 pacjentów (61 procent) to kobiety. Trzynastu pacjentów (72 procent) stanowili rdzenni Amerykanie, cztery (22 procent) były białe, a jeden (6 procent) Hiszpanie. Dwunastu pacjentów (67 procent) mieszkało w Nowym Meksyku, pięć (28 procent) w Arizonie i jeden (6 procent) w Kolorado. U 12 pacjentów (67 procent) choroba wystąpiła między maja 1993 r. A 30 czerwca 1993 r. Dokumentacja medyczna 17 z 18 pacjentów była dostępna do wglądu.
Przykładowy raport przypadku
19-letni mężczyzna żyjący w wiejskim Nowym Meksyku został skierowany na oddział ratunkowy z jednodniową historią gorączki, bólu mięśni, dreszczy, bólu głowy i złego samopoczucia; nie miał duszności ani kaszlu. Pacjent był w doskonałym stanie zdrowia i był maratończykiem; jego narzeczona, z którą żył, zmarła dwa dni wcześniej z powodu szybko postępującej choroby układu oddechowego. Jego temperatura wynosiła 39,4 ° C, jego tętno wynosiło 118 uderzeń na minutę, jego ciśnienie krwi wynosiło 127/84 mm Hg, a jego częstość oddechów wynosiła 24 oddechy na minutę. Fizyczne badanie było normalne.
Liczba białych krwinek wynosiła 7100 na milimetr sześcienny, z 66 procentowymi segmentowymi neutrofilami i 10 procentowymi formami pasmowymi; hematokryt wynosił 49,6 procent, a liczba płytek krwi 195 000 na milimetr sześcienny
[podobne: trzaskające biodro, accu chek active instrukcja, badanie urodynamiczne cena ]

Powiązane tematy z artykułem: accu chek active instrukcja badanie urodynamiczne cena trzaskające biodro