Globalny, regionalny i krajowy obrót w chorobie reumatycznej serca, 1990-2015

Reumatyczna choroba serca pozostaje ważną możliwą do uniknięcia przyczyną śmierci i kalectwa sercowo-naczyniowego, szczególnie w krajach o niskich i średnich dochodach. Oszacowaliśmy globalne, regionalne i krajowe tendencje w rozpowszechnieniu i śmiertelności z powodu reumatycznych chorób serca w ramach badania Global Burden of Disease 2015. Metody
Systematycznie analizowaliśmy dane dotyczące śmiertelnej i nieinwazyjnej choroby reumatologicznej w okresie od 1990 r. Do 2015 r. Dwa narzędzia analityczne Global Burden of Disease, model zespołu powodującego śmierć i DisMod-MR 2.1, zostały wykorzystane do oszacowania umieralności i rozpowszechnienia, w tym szacunki niepewności.
Wyniki
Szacujemy, że w 2015 r. Odnotowano 319,4 tys. (95% przerwy niepewności, 297,300 do 337 300) z powodu choroby reumatologicznej. Globalna standaryzacja wieku z powodu choroby reumatycznej zmniejszyła się o 47,8% (95% przedział niepewności, 44,7 do 50,9) z Od 1990 do 2015 r., Ale zaobserwowano duże różnice między regionami. W 2015 r. Najwyższą zestandaryzowaną pod względem wieku śmiertelność z powodu i występowania chorób reumatycznych zaobserwowano w Oceanii, Azji Południowej i środkowej Afryce subsaharyjskiej. Szacujemy, że w 2015 r. Wystąpiły 33,4 miliony (95% przedział niepewności, 29,7 miliona do 43,1 miliona) przypadków reumatycznych chorób serca i 10,5 miliona (95% przedział niepewności, 9,6 miliona do 11,5 miliona) lat życia skorygowanych z powodu niepełnosprawności z powodu reumatycznych chorób serca. choroba serca na świecie.
Wnioski
Oszacowaliśmy globalną chorobowość i umieralność z powodu reumatycznej choroby serca w okresie 25 lat. Obciążenie związane z chorobami reumatycznymi serca na zdrowiu spadło na całym świecie, ale w niektórych z najbiedniejszych regionów świata utrzymuje się wysoki odsetek chorób. (Finansowane przez Fundację Billa i Melindy Gatesów oraz Fundację Medtronic).
SZYBKIE PODEJŚCIE
Jaki jest globalny ciężar reumatycznej choroby serca.
02:12
Reumatyczna choroba serca jest następstwem ostrej gorączki reumatycznej 1, która jest zwykle chorobą ubóstwa związaną z przeludnieniem, złym stanem sanitarnym i innymi społecznymi uwarunkowaniami złego stanu zdrowia.2.3 Niemal wyeliminowanie ostrej gorączki reumatycznej i zmniejszenie częstości występowania Choroba reumatyczna serca w krajach o wysokim dochodzie w późnym XX wieku była po części spowodowana poprawą warunków społeczno-ekonomicznych i powszechnym stosowaniem benzoesanu penicyliny w leczeniu paciorkowcowego zapalenia krtani.4,5 Pozostały ciężar reumatycznych chorób serca występuje głównie w – kraje o niskich dochodach i o średnich dochodach oraz wśród imigrantów i osób starszych w krajach o wysokim dochodzie.6,7
Wytyczne dotyczące profilaktyki i leczenia ostrej choroby reumatycznej i reumatologicznej choroby serca zostały pierwotnie opublikowane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) ponad 60 lat temu.8 Wiele krajów odnotowało uderzające zmniejszenie śmiertelności związane z ostrą gorączką reumatyczną i reumatyczną chorobą serca; redukcje te można zaliczyć do wdrożenia programów kontroli i ulepszeń systemów opieki zdrowotnej. 9 Pomimo tych ulepszeń, wysokie wskaźniki występowania i śmiertelności z powodu reumatologicznych chorób serca nadal są zgłaszane w wielu regionach, w tym w Afryce, Azji Południowej i innych krajach. Wyspy Pacyfiku.7,11-13
Wzrasta zainteresowanie obciążeniem reumatycznymi chorobami serca, częściowo z powodu dostępności badań echokardiograficznych w obszarach, w których stan jest endemiczny, oraz rosnącej potrzeby spełnienia kryteriów w zakresie zdrowia układu sercowo-naczyniowego.14,15 WHO i World Heart Federacja wezwała do zmniejszenia o 25% umieralności z powodu przyczyn sercowo-naczyniowych, w tym chorób reumatycznych, do roku 2025.16,17 W ramach badania Global Burden of Disease 2015 (GBD 2015) oszacowaliśmy globalny, regionalny i krajowy ciężar reumatycznych chorób serca w latach 1990 do 2015.
Strategia szacowania umieralności z powodu reumatycznej choroby serca
Ogólne cele, metody i organizacja GBD 2015 zostały już wcześniej opisane. 18-20. Metody istotne dla reumatologicznej choroby serca zostały krótko opisane w tej sekcji i szczegółowo w dodatkowym dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Zidentyfikowaliśmy zgony z powodu reumatycznych chorób serca z istotnych systemów rejestracji, stosując kody z Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, 9. rewizji (ICD-9) i 10. zmiany (ICD-10) (Tabela S1 w dodatkowym dodatku)
[patrz też: symfonia piękna opole, symfonia piękna opole warszawa, syndrom sztokholmski w związku ]

Powiązane tematy z artykułem: symfonia piękna opole syndrom sztokholmski w związku trzaskające biodro