Endemic Scrub Dypius w Ameryce Południowej ad

Pacjenci mieszkali i pracowali na obszarach wiejskich w pobliżu i wyraźnie potwierdzili, że nigdy nie podróżowali poza Chile. Pacjent
W styczniu 2015 r. 38-letnia gospodyni domowa trafiła do szpitala z gorączką i uogólnioną exanthema. Dwa tygodnie wcześniej zauważyła przemijającą, swędzącą wysypkę na brzuchu, która pojawiła się po pobraniu drewna opałowego na leśnej polanie. Wysypka zniknęła z miejscowym leczeniem przeciwalergicznym, z wyjątkiem czerwonej, bezbolesnej plamki poniżej pępka, która urosła i rozwinęła się w martwicę w ciągu tygodnia. Ogólne objawy zaczęły się od bólu brzucha 7 dni przed przyjęciem do szpitala. Trzy dni później pacjentka zauważyła grudkowo-grudkową wysypkę na jej klatce piersiowej (Figura 1B), po której pojawieniu nastąpił nagły początek wysokiej gorączki, bólów głowy i intensywnej bóle mięśni, zwłaszcza u cieląt. Nasilające się złe samopoczucie i zamieszanie doprowadziły do hospitalizacji; podczas prezentacji miała gorączkę (temperatura ciała, 40,0 ° C) i była apatyczna. Fizyczne badanie ujawniło obustronne zapalenie spojówek; uogólniona plamka grudkowo-plamkowa obejmująca tułów, szyję i twarz; i czarny strup z rumieniową aureolą na dolnej części brzucha (ryc. 1C). Badania laboratoryjne wykazały podwyższoną szybkość sedymentacji erytrocytów (49 mm na godzinę, normalny zakres, 0 do 20) i zwiększone poziomy białka C-reaktywnego (120,5 mg na litr, normalny zakres, 0 do 5,0), aminotransferazy asparaginianowej (279 U na litr) zakres normalny, od 0 do 35), aminotransferaza alaninowa (419 jednostek na litr, zakres normalny, 10 do 50) i gamma-glutamylotransferaza (259 jednostek na litr, zakres normalny, od 0 do 35). Następnego dnia pobrano próbki krwi i wykonano biopsje strzyków, a rozpoczęto leczenie empiryczne doustną doksycykliną. Gorączka ustąpiła w ciągu 24 godzin, a ona szybko wyzdrowiała bez następstw.
Pacjent 2
W styczniu 2016 r. 40-letni pracownik budowlany miał nagły początek wysokiej gorączki, dreszczy, nocnych potów, bólów głowy, bólu mięśni, bólu orbitalnego i światłowstrętu. Dwa dni później zauważył uogólnioną wysypkę grudkowo-plamkową i nekrotyczną zmianę na prawej nodze (ryc. 1D i 1E). Badania laboratoryjne wykazały podwyższony poziom aminotransferazy asparaginianowej (336 U na litr), aminotransferazy alaninowej (395 U na litr) i białka C-reaktywnego (49,9 mg na litr). Dokonano wstępnej diagnozy infekcji tkanek miękkich z powodu ukąszenia przez pająka, a on otrzymał kloksacylinę i leczenie przeciwzapalne; jednak jego stan się nie poprawił. Po 2 dniach uzyskano próbki krwi i strupa, a terapię zmieniono na doustną doksycyklinę. Gorączka ustąpiła w ciągu dnia, a pacjent szybko wyzdrowiał.
Pacjent 3
W lutym 2016 r. 55-letni rolnik przedstawił uogólnioną wysypkę grudkowo-plamkową i nekrotyczne strupy na lewym udzie, które utrzymywały się przez 3 tygodnie (ryc. 1F i 1G). Poinformował, że jego początkowe objawy to wysoka gorączka, dreszcze, nocne poty, intensywne bóle głowy, bóle mięśni i bóle stawów, które rozpoczęły się 3 tygodnie wcześniej, ale jego gorączka i objawy ogólnoustrojowe ustąpiły samoistnie po tygodniu. Testy laboratoryjne wykazały poziom białka C-reaktywnego na poziomie 114 mg na litr przy przyjęciu
[hasła pokrewne: szczepionka błonica tężec krztusiec, talasemia objawy, flebolity ]

Powiązane tematy z artykułem: flebolity szczepionka błonica tężec krztusiec talasemia objawy