Endemic Scrub Dypius w Ameryce Południowej ad 5

Pozytywność IgM i IgG u pacjentów 2 i 3 została potwierdzona przy użyciu dostępnych w handlu testów ELISA i IFA (Tabela 1). Testy serologiczne dla innych organizmów w kolejności Rickettsiales były ujemne w próbkach fazy ostrej i próbkach fazy rekonwalescencji wszystkich pacjentów (Tabela Analiza molekularna i filogenetyczna
Cele molekularne specyficzne dla gatunków orientia (gen 56-kD i gen 47-kD) 6,10,11 zostały zamplifikowane z materiału strupa i kożuszka leukocytarnego Pacjenta 1, który potwierdził obecność DNA orientu (Figura 2). Produkt PCR o wielkości 56 kDa próbki eschatowej został zsekwencjonowany, a analiza Basic Local Alignment Search Tool (BLAST) ujawniła bliski związek z O. tsutsugamushi, z homologami w zakresie od 94 do 97%. Kolejna analiza filogenetyczna pogrupowała sekwencję szczepów pokrewnych Kato (ryc. 2). Sekwencja została zdeponowana w GenBank (numer dostępu, KU756137). W przypadku pacjenta 2 gen 56-kD amplifikowano z materiału zrębowego. Testy molekularne próbek od Pacjenta 3 pozostawały ujemne, prawdopodobnie dlatego, że próbki pobierano późno (14 dni po ustąpieniu gorączki). Wyniki testów PCR do wykrywania riketsji, ehrlichii i DNA anaplazmy pozostały ujemne (Tabela
Diagnoza zakażenia O. tsutsugamushi
Pacjent miał serokonwersję wykrytą w 7 z 14 IFA, miał dodatnie wyniki testu ELISA IgM i IgG i miał dodatnie wyniki PCR dla genów 56-kD i 47-kD we krwi i próbkach strzyków; sekwencjonowanie amplikonu 56 kD (ze strupa) ujawniło wysoki stopień homologii z O. tsutsugamushi. Pacjent 2 miał serokonwersję wykrytą w 2 z 4 IFA i miał pozytywny wynik testu ELISA IgM i 56-kD PCR (zsad). Pacjent 3 miał dwa wyniki IFA o pojedynczym mianie. Nie znaleziono dowodów na zakażenie innymi organizmami rickettsial lub Anaplasmataceae w badaniach serologicznych lub molekularnych.
Dyskusja
Szczątek tyfusu jest zaniedbaną bakteryjną chorobą odzwierzęcą i niedodiagnozowaną i zaniżoną chorobą przebiegającą z gorączką, która prowadzi do hospitalizacji w regionach, w których choroba jest endemiczna.12,13 Endemiczny głuchy tyfus występował prawie wyłącznie w obrębie trójkąta tsutsugamushi. Ta seria przypadków z południowego Chile pokazuje, że tyfus plamisty wywołany O. tsutsugamushi występuje na półkuli zachodniej.
Pochodzenie południowoamerykańskiego szczepu O. tsutsugamushi pozostaje do zbadania. O. tsutsugamushi składa się z ponad 20 znanych antygenowo odrębnych genotypów, które różnią się rozmieszczeniem geograficznym i kliniczną prezentacją wywołaną przez infekcję.3 Chociaż genotypowanie orientii koncentrowało się głównie na specyficznym dla typu genie 56-kD, który lokuje ten chilijski izolat w obrębie geograficznie zróżnicowanego kladu związanego z Kato, bardziej dogłębne, a najlepiej całe sekwencje genomu mogą ujawnić skojarzenia z pokrewnymi szczepami z innych obszarów geograficznych. Podobnie jak w przypadku innych rickettsioses, tyfus plamisty utrzymuje się w ekosystemie w wyniku złożonych interakcji między środowiskiem, kręgowcami, wektorami stawonogów i patogenami.14 Hotspoty tyfusu szotowego (często określane jako wyspy roztoczy ) są związane z roślinnością wtórną i obfitość roztoczy wielokwiatowych14. Istotnie, duża część wyspy Chiloé składa się z roślinności wtórnej i pozostały jedynie fragmenty pierwotnego klimatu umiarkowanego Valdivian.15 Chiloé ma klimat oceaniczny z chłodnymi, wilgotnymi zimami i łagodnymi, suchymi latami; chociaż liczba pacjentów jest wciąż zbyt mała, aby wyciągnąć wnioski dotyczące sezonowości, pojawienie się wszystkich przypadków tyfusu plamistego w styczniu i lutym sugeruje, że lato może być głównym okresem aktywności jeszcze nieznanego wektora.
Chilijska pacjentka, której stan został zdiagnozowany w 2006 roku, miała kilka ugryzień pijawek, a autorzy raportu przypadku spekulowali na temat możliwej linii rodia przenoszonej przez pijawkę. 7 Organizmy riketsyjne wykryto w tych ektopasożytach, a dyskusje na temat infekcji riketsją pijawek ożywiło sprawozdanie z Laosu.16,17 Nasi pacjenci poinformowali, że nie zostali ukąszeni przez pijawki; jednak wszyscy pacjenci zgłaszali operowanie lub zbieranie drewna opałowego, które wcześniej zostało zidentyfikowane jako czynnik ryzyka ugryzienia przez chillger a w Azji.18 Ponadto, pacjent miał zmiany świądowe zgodne z ugryzieniami chilli (trombululoza) przed wystąpieniem choroby przebiegającej z gorączką .
Płuc tyfusu to potencjalnie groźna i łatwo leczona infekcja, ale powszechne antybiotyki pierwszego rzutu – takie jak beta-laktamy – stosowane w leczeniu niezróżnicowanych chorób przebiegających z gorączką są nieskuteczne.4 Zwiększenie ogólnej świadomości występowania duru plamistego poprawiają postępowanie w przypadku choroby u pacjentów z gorączką, którzy żyją w regionach lub wracają z regionów, w których choroba jest endemiczna Niniejszy raport podkreśla fakt, że nasze zrozumienie globalnego profilu epidemiologicznego tyfusu szarańczowego jest ograniczone. Opracowanie dokładnych i niedrogich narzędzi diagnostycznych dla chorób riketsyjnych jest poważną potrzebą.19 Nowe metody molekularne przyczyniły się w znacznym stopniu do identyfikacji i charakterystyki zakażeń riketsjami na całym świecie20, ale często nie są dostępne w regionach, w których te infekcje są endemiczne. . Rutynowa diagnoza nadal wymaga wykrycia serologicznego z wykorzystaniem nieoptymalnego IFA, 19, ale mamy nadzieję, że ostatnie postępy, takie jak szybkie badania diagnostyczne szoku na tyfus i testy ELISA z poprawioną dokładnością diagnostyczną, przyczynią się do poszerzenia wykrywalności9. Niemniej jednak, serologiczna reaktywność krzyżowa z innymi rickettsamie jest to możliwe, 21 i w regionach takich jak Ameryka Południowa, gdzie w ostatnich latach pojawiły się stare i nowe gatunki rickettsia, 22, 23 konieczna jest dokładna diagnostyka, aby odróżnić tyfus szałwi od innych infekcji rickettsial, które powodują wysypkę i strup.
Dochodzenie wykazało obecność tyfusu szarańczowego w południowym Chile. Chociaż dystrybucja, zbiorniki i wektory pozostają nieznane, odkrycie to poszerza naszą wiedzę na temat epidemiologii tyfusu plamistego i sugeruje, że wcześniej można było docenić znacznie szerszą dystrybucję globalną i większe obciążenie chorobą.
[hasła pokrewne: syndrom sztokholmski w związku, accu chek active instrukcja, symfonia piękna opole ]

Powiązane tematy z artykułem: accu chek active instrukcja symfonia piękna opole syndrom sztokholmski w związku