Elektryczne Choroby Serca: genetyka, mechanizmy, leczenie, profilaktyka

Musiało to być zniechęcającym zadaniem do stworzenia kompleksowego opisu niezwykłych postępów w dziedzinie genetyki, mechanizmów molekularnych, diagnostyki i leczenia arytmii serca. Ihor Gussak i Charles Antzelevitch, redaktorzy tej książki, powinni zostać pochwaleni za przemyślany i dokładny przegląd tych postępów w naszej wiedzy o elektrofizjologii serca. Książka zawiera 63 rozdziały, które są podzielone na 7 sekcji. Darczyńcy są wiodącymi autorytetami. Pierwszym z nich jest historyczny wstęp, zatytułowany Przeszłość i obietnica podstawowej elektrokardiologii serca . Jego autor, Harry Fozzard, kronikował takie ważne odkrycia jak elektrokardiogram (1906), potencjał czynnościowy (wczesne lata XX wieku), metodę clamp napięcia ( 1952) i defibrylacja prądu stałego (1962) w doskonałej narracji. Każda z sekcji książki zawiera do 20 rozdziałów, które oferują szczegółowe opisy praktycznie wszystkich aspektów elektrofizjologii podstawowej i klinicznej. Rozdziały dotyczące podstawowych mechanizmów arytmii serca, które następują, to dyskusja o testach diagnostycznych, warunkach dziedzicznych, kanałowych kanałopatiach indukowanych przez leki, leczenie, stratyfikację ryzyka i nagłą śmierć z przyczyn sercowych. Niektóre rozdziały dotyczą tematów klinicznych o szerokim znaczeniu, takich jak rozdział 50, Wszczepialne defibrylatory kardiowertowe: kwestie techniczne i kliniczne . Inne, takie jak rozdział 17, Polimorfizmy pojedynczego nukleotydu w zdrowiu i chorobach serca będą węższe apel. W wielu rozdziałach udało się wypełnić lukę między elektrofizjologią podstawową i kliniczną.
Ogólnie rzecz biorąc, rozdziały są dobrze napisane, wyczerpujące i szeroko wymienione. Obrazy i rysunki są jasne, dobrze oznakowane i odpowiednie. Podstawowa nauka i pojawiające się zagadnienia z zakresu elektrofizjologii kardiologicznej są dokładnie omówione. Szczególnie cenne są rozdziały dotyczące pojawiających się tematów i rzadkich zaburzeń, takich jak zespół krótkiego QT i zespół Andersena-Tawila. Książka będzie najlepiej służyć, gdy będzie używana selektywnie jako źródło informacji w razie potrzeby. Redaktorzy w przemyślany sposób wybrali tematy i współpracowników, a także opracowali terminowy i ostateczny tekst, który przyda się wszystkim zainteresowanym arytmią serca.
NA Mark Estes, MD
Tufts University School of Medicine, Boston, MA 02111
org
[podobne: szyszynka dmt, riwaroksaban, program simontona ]